«НЕ ЛОВІТЬ РИБУ В АКВАРІУМІ…»

(12 професійних стандартів від ДМИТРА ХОРКІНА).

14 листопада 2018 року в Інституті журналістики Київського національного університету імені Тараса Шевченка відбувся тренінг «Радіо як медіа та бізнес: стандарти, цінності, тренди», який провів диктор, радіожурналіст, Генеральний продюсер UA: Українське радіо Дмитро ХОРКІН.

Студенти з тринадцяти українських ВНЗ зустрілися в одній аудиторії: Інституту журналістики Київського національного університету імені Тараса Шевченка, Київського університету імені Бориса Грінченка, Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького, Сумського державного університету, Маріупольського державного університету, Запорізького національного університет, Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського, Дніпровського національного університету імені Олеся Гончара, Бердянського державного педагогічного університету, Національного авіаційного університету, Донецького національного університету імені Василя Стуса, Таврійського національного університету імені В.І.Вернадського, НТУУ Київського політехнічного інституту імені Ігоря Сікорського.

Трансляція тренінгу здійснювалася онлайн на YouTube-каналі «Студент TV».

DSC_5235

Студенти отримали сертифікати учасників та подарунки від медіаплатформи Campus  Radio Ukraine/Студент-TV.

Тренінг пройшов за підтримки Фонду розвитку ЗМІ Посольства США в Україні.

  1. Вміти зробити вибір у професії. Я впевнений, що радіо буде жити і не зникне ніколи, як не зникне здатність людини слухати і спостерігати. Українське радіо вперше вийшло в ефір 16 листопада 1924 року. Минуло майже сто років, а радіо розвивається і почуває себе дуже впевнено. Воно буде іншим, спосіб слухання буде іншим та й аудиторія його буде іншою. Однак все-таки це буде радіо, яке завдяки технологіям, стає менш затратним для виробництва продукту й завоювання аудиторії. Тому, якщо ви обираєте радіо, тоді треба вчитися не тільки як говорити й мовити в ефірі, а й вчитися слухати свою аудиторію.

20181114_110845

  1. Бути спостережливими. Вважаю цю здатність однією з найважливіших і найцінніших рис для журналіста. Наприклад, їхати у транспорті й слухати, що кажуть люди: «прийшли платіжки, а ще немає опалення…» Чому б і ні – ось вже готова тема для передачі. Чи, наприклад, ви у театрі й бачите цікавого актора. Отже, як здобувати витривалість голосу, як працювати на сучасній сцені – от де цікава сторі для вашої програми.
  1. Бути конвергентними й універсальними. Навіщо сьогодні на подію їхати окремо тележурналісту, радіожурналісту чи кореспонденту газети. Часи помінялись, все можна зробити одній людині. Ви самі це чудово знаєте. І ці знання є також вашою цінністю.

20181114_110914

  1. Конкретно формулювати мету. Де я себе бачу? Що я маю робити у професії? Чим вона для мене цінна? І розробляти план реалізації цієї мети на перспективу.
  1. Вміти подавати інформацію оперативно. Це безперечно одна із функціональних характеристик сучасного радіо. Тобто треба вміти працювати швидко, готувати ефір вчасно і головне якісно.
  1. Бути конкурентним в тій чи іншій журналістській професії. Тематична спеціалізація, ведення програм, навички операторської й режисерської майстерності тощо… Знайдіть свій професійний шлях, який передусім цікавий для вас і може бути запитаним на радіостанції чи телекомпанії.

20181114_103933

  1. Намагайтеся не повторювати в ефірі те, що вже було. Є хибний маркетинговий підхід, який називається «ловити рибу в акваріумі», тобто робити певний продукт для тих, хто це вміє і це знає. Не будьте вторинними, це не принесе успіху.
  1. Бути самокритичними. Самозакоханість шкодить, а в журналістиці тим більше. Здорова критика допомагає робити правильні висновки і не помилятися двічі.
  1. Мати хороших наставників, які для вас стають менторами. Це можуть бути ваші викладачі-практики чи можливо колеги на роботі. Цінуйте дружню підказку й вчіться бути вдячними.

 20181114_141410

  1. Бути персоніфікованим. Особистість завжди запитана в конкурентних медіа. Для успішного бізнесу на сучасному радіо це конче необхідна риса. Виявляти ініціативу й спрямовувати її в конкретне прикладне русло.
  1. Пам’ятати про адресність у роботі. Тобто вміти чітко позиціонувати свою журналістську працю й створити свою власну цільову аудиторію, яка й стане цільової аудиторією вашої радіостанції чи телекомпанії. Тоді це насправді цінно.

 DSC_5402

  1. Потрібно мати видимий талант. Це майже за Лесем Курбасом. Йдеться про ті особливості, які є інструментом вашого просування – сценічні рухи, голос, тембр, манеру, інтонацію, характерні риси обличчя, погляд, вміння підібрати костюм, зачіску, власний репертуар. І звичайно – вміння зірвати овації. Вас повинні запам’ятати. І тоді ви в тренді.

DSC_5314

Медіаплатформа Campus Radio Ukraine/ Студент-TV дякує своїм партнерам і колегам з українських шкіл журналістики за поширення інформації про тренінги на офіційних сайтах університетів та у соцмережах.

Матеріал підготували асистент Інституту журналістики Ганна Ренська та професор Інституту журналістики Олесь Гоян.